Veel gestelde vragen

Aan wie betaal ik mijn energierekening?
Je betaalt aan het Woningabonnement een totaalnota per maand en in deze totaalnota zit ook de energierekening. De energierekening wordt dus door ons administratief betaald. Je blijft dus zelf wel contractant met de energiemaatschappij van jouw keuze.
Heb ik zelf nog een keuze in de hoeveelheid maatregelen? Kan ik ook minder laten uitvoeren?
JA, wij maken samen met je een advies en jij bepaalt wat je laat doen. Hierbij wel de voorwaarde dat het resterende bedrag dan nog 'haalbaar' binnen de voorwaarden van het woningabonnement moet blijven.
Hoe weet ik wat er nog aan geld open staat?
Na ieder jaar krijg je van ons een overzicht waarin staat hoeveel je al hebt afgelost en aan rente en overige kosten aan ons hebt betaald. Ook staat er duidelijk hoeveel geld je nog verschuldigd bent en wat de restende looptijd nog is.
Hoe wordt bepaald welke maatregelen in mijn woning worden genomen?

Dat hangt af van 2 factoren:

  • Wat is er aan energiebesparende maatregelen mogelijk in je woning? Dit wordt bepaald door middel van de 'APK van je woning'.
  • Je eigen wensen.
Hoe ziet het aanmeldproces eruit?
  • Meld je aan op de website WOAB.NL.
  • Wij zenden je dan een online intake vragenlijst.
  • Nadat we deze retour hebben ontvangen, krijg je op afspraak een fysiek bezoek van een EFA adviseur (energie & Wft financieel adviseur).
Hoe zit het garantie en onderhoud
Garantie en onderhoud zijn gedurende de looptijd van het abonnement voor het WOAB woningabonnement.
Ik ga verhuizen en dan?
Hiervoor is de meest voor de hand liggende oplossing ook gelijk de eenvoudigste. De rest van het openstaande bedrag wordt bij verkoop afgelost. Hieraan hangen sowieso geen boetes of extra kosten aangenomen dat deze aflossing valt binnen he
Kan ik 'klein' beginnen en op een later tijdstip alsnog meer maatregelen nemen?

Ja dat kan, hierbij wel de voorwaarde dat het resterende bedrag dan nog 'haalbaar' binnen minimale voorwaarden van het woningabonnement moet blijven. WOAB doet alle maatregelen op basis van haalbaarheid. Dus klaar voor de toekomst. Op het moment dat

Kan ik ook extra maatregelen / verbouwingen laten meenemen en kan dat dan ook worden opgenomen in het abonnement?

Ja dat kan in principe wel. Maar dit moet wel per geval bekeken worden.

Het gevolg kan dan wel zijn dat je uiteindelijk meer dan je huidige maandlast, door de toename van de lening, in rente en aflossing moet gaan betalen.
Maar, hoe kom ik nu aan een WOAB Woningabonnement? En wat is het te volgen stappenplan?
  • Vul het vragenformulier in op onze website.
  • Daarna zenden wij je ter aanvulling een online intake vragenlijst.
  • Als wij deze hebben ontvangen dan make
Mag ik tussentijds aflossen?

Ja dat mag. Je mag eenmaal per jaar zonder kosten geheel of gedeeltelijk aflossen. Los je meer dan 1 keer per jaar af dan worden er administratiekosten in rekening gebracht.

Je betaalt geen boetes over eventuele extra aflossingen.
Van wie krijg ik straks energie geleverd / moet ik switchen / kan ik blijven switchen?
Je mag helemaal zelf kiezen van welk energiebedrijf je geleverd krijgt.
Zijn de maatregelen 'proven technology'?

Ja, de maatregelen zijn 'proven technology'.

Aangezien wij een ruime garantie aan de maatregelen geven, gebruiken wij ook graag bewezen maatregelen.